Pelle | Growth marketer UX
Många lägger mycket tid och pengar på att driva trafik till sina webbsidor. Om sidorna inte fylls med rätt innehåll och genomtänkt UX användarupplevelse så minskar chansen till ökade affärer. Det är viktigt att du skapar innehåll som fångar och tar hand om dina besökare annars kastar du troligtvis pengar i sjön. Väl genomförd konverteringsoptimering ger dig mer affärer.
När en välgjord SEO sökmotoroptimering är genomförd och genererar ett ökat antal besökare ur relevant målgrupp till din sida är det dags att ta tag i konverteringsoptimering. Ett större antal besökare innebär dock inte automatiskt motsvarande ökning i antal affärer. Vi talar då om konverteringsgrad, kort sagt handlar det om att skapa fler affärer utifrån dina besökare. Det kan vi göra genom rätt kategorisering av dina produkter, tydliga produktlistor och möjlighet att filtrera. Det gäller att skapa enkel, tydlig och snabb väg till rätt produkt. Bra information och tydlig presentation av dina produkter skapar sedan trygghet och fyllda varukorgar. Snabba val av frakt och betalning är den slutliga utmaningen innan du har en ny kund och ökad konvertering.
Vi hjälper dig att ta vara på trafiken till din sida om det så handlar om organisk trafik från sökord, prisjämförare eller Google Ads-kampanjer. Väl optimerad trafik innebär intresserad och köpklar trafik som ger ökad konvertering. Med statistik och erfarenhet i ryggen från hur vi hjälpt många av våra framgångsrika kunder, kan vi erbjuda ett beprövat recept som fungerar för just dina besökare. Med andra ord ser vi till att utforma kundresan på din sida till ett målgruppsanpassat, enkelt, inspirerande och säljande koncept genom att informativt skapa mervärde och underlätta köpbeslut. Uppsidan för dig - mer klirr i kassan!
Att fånga dina besökare är den viktigaste punkten på vägen mot framgång. Genom att jobba med snygga grafiska inslag, unik och intresseväckande copy och slående rubriker fångar du intresset till att läsa mer om dig och dina produkter.
Hur kan du locka besökarna till att vilja ta del av mer information om dina produkter och just ditt företag? Exempel på detta kan vara att skylta med olika kampanjer, paketerbjudanden och rabatter. Vad kan du ge besökaren och varför ska dom välja just din e-handel?
Vad är det besökaren får, och vad är det du erbjuder? En viktig del är att göra det tydligt för besökaren vad din e-handel erbjuder och vad som ingår. Hur ser frakter och leveranser ut? Vad finns det för betalningsalternativ och ingår garantin?
En stor del av de som handlar online lämnar websidan vid just checkout och varukorgen står full utan ett genomfört köp. Här gäller det att göra det så enkelt som möjligt för kunden att slutföra ett köpet utan någon större ansträngning.
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart