Om du är detaljhandlare kan du använda Shopping-kampanjer för att marknadsföra ditt onlinesortiment och ditt butikslager, öka trafiken till din webbplats och din lokala butik och hitta bättre kvalificerade potentiella kunder. Börja genom att skicka produktdata till oss via Merchant Center och skapa en kampanj i Google Ads. Utifrån din kampanj skapar vi sedan annonser på Google och andra ställen på webben där potentiella kunder kan se vad du säljer. Vi kallar dessa placeringar Shopping-annonser eftersom de visas i ett annat och mer visuellt format. Till skillnad från textannonser, som bara visar text, innehåller Shopping-annonser ett foto av din produkt samt rubrik, pris, butiksnamn och annat. Annonserna ger användarna en känsla för produkten innan de ens klickar på annonsen, vilket ger dig mer kvalificerade potentiella kunder.
Tjänster | Marknad automatisering, Annonsering |
Installation | 0 kr |
Per månad | 0 kr |
Krav | Aktivt Google Ads konto |
Beställ | Kontakta: support@sitesmart.se |
Google Shopping ger dig som e-handlare följande fördelar:
Google Shopping, tidigare Google Product Search, Google Products och Froogle, är en prisjämförelsetjänst, lanserad av Google och skapad av Craig Nevill-Manning, som låter användare söka efter produkter i webbutiker och jämföra priser mellan olika försäljare. Från början kunde försäljare få sina produkter inlagda genom att skicka in sina priser genom tjänsten, och intäktsgenerering skedde genom AdWords. I maj 2012 följde ett namnbyte till Google Shopping i och med införandet av en ny modell, där försäljare betalade Google för att komma med i tjänsten.
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart