Meny

   Support


Tjänster Marknad automatisering, Annonsering
Installation 0 kr
Per månad 0 kr
Krav Aktivt Google Ads konto
Beställ Kontakta: support@sitesmart.se

Google Shopping ger dig som e-handlare följande fördelar:

  • Mer kvalificerade potentiella kunder: Som säljare kan du få bättre kunder om du visar produktinformation direkt i annonserna så att användarna kan fatta välgrundade köpbeslut. Då blir de mer benägna att slutföra ett köp på din webbplats. När Sally söker på Google efter ”fiskskål”, kan hon se Shopping-annonser som dem du ser ovan. Hon ser vilken fiskskål hon gillar bäst bara genom att titta på bilden. Dessutom ser hon priset och kan avgöra om fiskskålen passar hennes budget. När Susanne sedan klickar på annonsen har hon alltså en god uppfattning om produkten och vad den kostar, vilket placerar henne längre ned i köptratten jämfört med en genomsnittlig webbanvändare.
  • Enkel och butiksfokuserad kampanjhantering: Shopping-annonserna utgår inte från sökord utan från de produktattribut du har definierat i ditt Merchant Center-dataflöde för att visa annonser i relevanta sökningar. Bläddra i ditt produktlager direkt i Google Ads och skapa produktgrupper för de artiklar du vill lägga bud på.
  • Bredare närvaro: Flera av dina Shopping-annonser kan visas vid en och samma sökning. När det är relevant kan en Shopping-annons och en textannons visas samtidigt. Det innebär att du kan nå dubbelt så många användare med en enda sökning.
  • Effektiv rapportering och konkurrensinformation: Se resultaten för dina produkter på den detaljnivå du vill ha. Genom att filtrera produktvyn kan du till exempel se hur många klick ett visst märke av högklackade skor har fått – utan att du behöver skapa nya produktgrupper. Med benchmarkingdata får du en bild av konkurrensen. Hitta tillväxtmöjligheter med hjälp av information om visningsandel och verktyget Budsimulatorn.

Google Shopping, tidigare Google Product Search, Google Products och Froogle, är en prisjämförelsetjänst, lanserad av Google och skapad av Craig Nevill-Manning, som låter användare söka efter produkter i webbutiker och jämföra priser mellan olika försäljare. Från början kunde försäljare få sina produkter inlagda genom att skicka in sina priser genom tjänsten, och intäktsgenerering skedde genom AdWords. I maj 2012 följde ett namnbyte till Google Shopping i och med införandet av en ny modell, där försäljare betalade Google för att komma med i tjänsten.

Relaterat innehåll

 

Cevoid - UGC

Bygg ditt varumärke tillsammans med dina kunder. Den användargenererade innehållsplattform

Google shopping

Om du är detaljhandlare kan du använda Shopping-kampanjer för att marknadsföra ditt onlinesortime

Hello Retail

En plattform, gränslösa möjligheter. Hello Retails produkter skapar en unik personlig k

Kindly - chatbot AI

Förvandla besökare till glada, återkommande kunder med Conversational AI. Från första&nbs

Mailchimp

Mailchimp är en webbaserad tjänst som tillhandahåller e-postmarknadsföringsverktyg för att skapa

Mailgun

Mailgun är en webbaserad tjänst som tillhandahåller e-postmarknadsföringsverktyg för att skicka n

Marknadsplatser

När du säljer på olika marknadsplatser hämtar Sharespine produktinformation och lager från Sit

PriceShape

Föreställ dig att du kan lägga dig ner och blunda varje kväll och veta att dina produkter au

Prisjämförelse

Prisagenter eller prisjämförelsesajter som de vanligen kallas  är ett effektivt sätt att mar

Weply

Missa aldrig potentiella kunder med en dygnet runt bemannad livechattVåra duktiga chattagente

Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart

     

Kontakta oss

 Bispmotalagatan 7A 591 30 Motala

SiteSmart – a part of VIEW Group