Publicerad 2 dec 2024
Vi såg nyligen några reels från ett inredningsföretag som stack ut med sin kreativa marknadsföring och snygga produkter. När vi sedan besökte deras sociala medier och webbplats blev vi dock besvikna. Deras logotyp var en vanlig stockbild, och deras grafiska profil kändes rörig och spretig. Trots detta verkar försäljningen gå bra, vilket kanske är varför de inte prioriterar att jobba med sitt varumärke just nu. Men det är just där risken ligger.
För var framgångsrik med din e-handel behöver du hela tiden hålla dig uppdaterad och följa med i utveckling för att behålla dina kunders intresse. Att bygga ett varumärke är ingen engångsinsats. Om du har använt samma temporära logotyp och grafiska profil i flera år, är det dags att börja tänka om. För att om du inte jobbar med detta idag kan tiden snabbt bli din värsta fiende. Konkurrenter med starkare varumärken och bättre genomtänkta upplevelser kan snart komma in på marknaden och locka bort dina kunder.
Hur många potentiella kunder har inte gått in på inredningsföretagets e-handel, bara för att snabbt lämna på grund av ett rörigt intryck? Det är omöjligt att veta exakt hur många affärer som gått förlorade på grund av detta, men över tid kan det bli många missade möjligheter. Det räcker inte med många följare, visningar och bra produkter om din e-handel uppfattas som rörig och oseriös. Detta kan leda till att kunder börjar ifrågasätta företagets trovärdighet och istället vänder sig till en konkurrent.
Varumärket är det första intrycket dina kunder får, det berättar vem du är innan du själv får chansen att göra det. Låt inte bristen på ett genomtänkt varumärke vara det som håller tillbaka ditt företag. Investera i att utveckla både ditt varumärke samt webbplats, och gör det till en naturlig del av verksamheten. Det är en investering som ger resultat både nu och i framtiden.
Hos oss på SiteSmart förstår vi vikten av ett starkt varumärke och en genomtänkt e-handel för att nå framgång. Därför erbjuder vi tjänster för dig som behöver extra stöd inom områden som design, optimering, digital marknadsföring, användarvänlighet och mycket mer. Genom dessa tjänster hjälper vi dig att bygga en e-handel som inte bara fångar dina kunder i stunden, utan som kan utvecklas över tid för att förbli dina kunders första val. Oavsett om du behöver en ny logotyp, en förbättrad webbplats eller en långsiktig strategi för ditt varumärke, finns vi här för att vägleda dig hela vägen.
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart