Sekretesslagstiftning och webbläsarpolicyer för cookies har förändrats och på grund av det kan det bli svårare för ditt företag att spåra händelser på din webbplats via Facebook pixeln.
Facebook API för konverteringar är ett verktyg som vi har skapat för dig när du annonserar på Facebook. Du använder conversion API för att optimera och mäta dina Facebook-kampanjer. När pixeln förlorar effektivitet på grund av webbläsar- och mobilplattformsändringar skapar en integration av API för konverteringar en mer tillförlitlig dataanslutning genom att skicka webbhändelser direkt till Facebook från servar istället för webbläsare.
API för konverteringar ger ökad kontroll över vilken data som delas och stärker hur du delar data med Facebook. Det är utformat för att vara mindre utsatt för problem som webbläsarkrascher eller anslutningsproblem. Det betyder att du kan få mer insikter om målgruppen och vissa nivåer som pixeln kanske inte registrerar.
Samtliga produkter under varumärket SiteSmart ® utvecklas i Motala. SiteSmart är en del av View Group med ca 800 anställda i Sverige, Norge och Finland med en total omsättning av närmare 1 miljard SEK.
Copyright © 2023 SiteSmart